tisdag 25 juni 2013

Combos...

Nu har sista gänget blivit så pass gamla att de inte kan bo i flyttkartong längre. De luktar för mycket & behövde mer yta.
Så nu fick de flytta ut till hönshuset. Kruxet var att man inte kan dela ett hönshus hur många gånger som helst...

Jag delade av med kompostgaller förra gången då jag flyttade ut grupp två och det funkar kanon! Men nu... Delar jag igen blir det liksom ingen yta kvar att vara på.
Jaja, jag släppte helt enkelt ihop 3- veckors med 6- veckors. Det gick bra med alla utom en tupp (han är till salu!) som på flög på de små så fort han fick en chans. Det funkade inte så då tog jag ett kompostgaller med gångjärn å satte som avgränsare. Funkade kalasbra. De små kan springa ut & in genom gallret men de stora kommer inte åt dem. Ha! Så bra jag är.

Nu har det gått två dagar & det går finfint. De små kommer åt vatten å mat i lugn & ro & de stora...tja, de hotar då de kommer åt.

Man måste vara lite klurig då man vill ha många höns hehehe

Kram Ida




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar