onsdag 19 juni 2013

Tuppens år...

...ja, det skulle man ju kunna tro iaf. Oj vad tuppar jag fått i år.
Har försökt sälja men det finns inte så stort intresse där ute för ungtuppar.
I senaste kläcket ser det ut som 8 av 11 möjliga! Men på riktigt?! Man blir ju lite fundersam över vad som gick galet.

Men i kläcket innan fick jag en rolig överraskning, för utom en massa tuppar då... Där blev det 3 hönor & 4 tuppar men jag fick två guldblå randade. Det var lite otippat då alla såg guldsvarta ut från början. Den en är en guldblå höna & hon får stanna. Har jag tur kanske jag kan få en guldvitrandad m. blåanlag efter den iom att den ska gå med en guldsvart tupp. Spännande!

Så nu har jag alltså fyra guldsvarta hönor & en guldblå samt två tuppar till dem, bara två silversvarta hönor så där måste jag åka efter flera ägg men jag har tre tuppar till dem; en vit & två silversvarta.
Sen har jag ju två Isbarhönor oxå så lite ägg lär det ju bli i sinom tid...

Ha en fin dag!
Kram Ida



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar