söndag 3 februari 2019

Dags att flytta bloggen...om jag lyckas...

Hej vänner!
Nu har vi gott om snö! Det gick till knäna då jag pulsade över gräsmattan idag för att komma till djuren. Underbart och vi njuter verkligen av snöyran. Hönorna tycker dock att de kunde räcka med "den där vita skiten" för de rör sig knappt utanför hönshuset...

På hönsfronten så har jag sedan en tid delat in mina djur i avelsgrupper. De får nu ca 16 timmars ljus/dag och extra mumsigt foder för att stödja fertilitet och produktion.

Jag har tre silversvartrandade grupper och en guldblårandad grupp.
I "Harald-gruppen" går mina "gamla" hönor och där kommer jag så småningom att dela upp hönorna så jag kan samla in rätt ägg.

I "Helmer-gruppen" går danskan och en vit höna. De kommer inom kort få sälskap av ytterligare en höna från Haralds-gruppen.

I "Harrys-gruppen" går min 96 poängar tillsammans med sin lika vackra syster samt mitt lilla färgprojekt.

 
 
I den guldblå gruppen går Mr. Bluetooth och fröken blå. Han har tyvärr inte de bästa kvalitéerna men fröken Blå är ändå helt ok. Vi får se vart det tar vägen...

Nu hoppas jag att de snart börjar producera mer ägg så det är lönt att samla. Tupparna är aktiva och jag hoppas att äggen är befruktade då det är dags för provkläck om några veckor.

Jag kommer i dagarna försöka flytta min blogg på grund av att Google+ kommer att upphöra att existera. Synd men så är det ibland. Jag hoppas att det ska fungera!
//Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar