fredag 14 december 2012

Livet är kort...

Har iaktaget en ungtupp några veckor. Han blev bara sämre & sämre å idag fick han helt enkelt vandra vidare.
Det var synd för han var fin att se på. Kollade igenom honom för jag tänkte att det kanske kunde vara ohyra men hittade inte en enda lus.
Fick tips om att det kan vara coccidios; recerbajs med uttorkning som följd så nu ska de andra få sig en behandling mot detta. Bättre att förebygga anser jag.

Sorgligt då man inte vet vad man ska göra...

Snörvel å kram


2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag försökte kommentera på din andra blogg Vintage by Ida men det fungerade inte, gick inte att se den där bilden med koderna.
    Jag försöker här istället.
    Läser att vi har en del gemensamt. Höns, ljus och Småland bland annat. Var bor du? Vi bor i Lagan, om du vet var det ligger.
    Jag har precis kastat mig ut i bloggvärlden, så kom gärna in och säg hej...
    annacecar.blogspot.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du hittade hit, jag finns utanför Huskvarna. Ja det är kul att blogga men jag gör det bara då jag hinner & vill som nu så jag sitter & väntar på ett par fotinlägg på ortopeden ;-)
      Önskar sig en fin jul!
      Kram Ida

      Radera