fredag 7 december 2012

Snö i all ära...

Men hoppsan. -18 & 30-40 cm snö på mindre än en vecka. Ja det ser ju ut som att vi kommer få en vit jul i alla fall.
Mina pönor tycker att snö är skit. Japp, de är verkligen inte förtjust i det vita pudret.
Idag skottade jag fram halmen i deras vinterträdgård så då vågade en höna sig ut. Men det var ingen lång stund, vips var hon inne igen.
Jag passade i alla fall på att spola rent gödselskivan, den har blivit riktigt välfylld sen snön kom då all skit för första gången hamnar inne i hönshuset.
Gjorde även rent i redena där mina unghöns hade gödslat av sig. Äckelpäckel!
Jag gillar snö så det går gärna komma mer...
Kramisar




1 kommentar:

  1. Ditt hönshus, har du byggt det på hjul? och så ser det ut som att du har hundgårdsnät? flyger dom inte över?

    SvaraRadera