torsdag 20 december 2012

Sorg...

Rackarns elände!!
Denna vecka har jag förlorat flera höns. Ringde veterinären i måndags morse för att få medicin till dem. Då fanns den inte i lager så idag, torsdag, fick jag hämta ut den.
Inte klokt att de inte har sånt hemma. En flaska kan väl få stå. Jag menar, den är ju hållbar till 2017!!

Så ikväll har jag nu behandlat alla djur med Baycox vet. Tidigare hade man visst något som hette Betrese men det här tagits bort av någon anledning.

Mannen hjälpte mig att hålla dem så mesicinerade jag. De skulle ha 0,5ml/kg kropsvikt/dag i två dagar så imån kväll ska de få sig en omgång till.

Tant Blå, min Isbar, skrek i högan sky, hon har en grym tuta. Hon har förresten äntligen börjat lägga ägg igen. Har inte lagt ett ändå sedan augusti...

Ja nu hoppas jag att medicinen hjälper & att de kvicknar till. Har tre stycken som visar symptom så nu håller jag tummarna.

Kramkram
Ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar