söndag 24 mars 2013

Tänt var det här!

Nu så. På dag 8 tände vi ägglampan & lyte alla 54 äggen.
Och det var med ett helt ok resultat.
Jag misstänkte att mina 13 ägg var obefruktade men faktiskt så var det bara 9 toma. Så nu håller jag tummarna för att de kommer från min Astrid för då blir det perfekta kycklingar!
Sedan var det 2 + 3 dottägg som hade en "ring of deth" eller var toma.
Alla Isbaren hade spindlar vilket är superkul. Håller tummarna för att jag såg rätt för det är lite klurigt att se genom de gröna äggen...

"The ring of deth", fick jag lära mig, är då det dör precis i början. Hade tre sådana ägg & man vet inte vad det beror på.

Men 40 är kvar i kläckaren & nu håller jag tummarna för att de tar sig ut allihop. Ska bara klura lite på hur jag ska märka upp dem... färgade gummiband kanske...

Nu ska barnen få krossa äggen som var obefruktade. Det här de längtat efter. Det är ju inget de får roa sig med annars.

Kram på dig!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar