söndag 19 januari 2014

Äntligen!!! Provkläck igen!!!

Å vad jag har väntat å längtat å nu äntligen har jag fått igång den; kläcktiderna är åter här!!!
Nu var det några veckor sedan jag delade på mina höns så att de får färgrent, silver för sig och guld för sig.
Ägg, ja det är inga bekymmer hahah, får massor varje dag så jag har samlat på mig ett gäng de sista dagarna så nu ligger det ca. 30 ägg i äggkläckaren. Det blev flest guldsvartrandade men ca. 10 silversvartrandade finns med oxå.
Äggkläckaren hoppade igång direkt och efter bara en halvtimme var den uppe i rätt grad och fukt. Fantastisk maskin min King Suro 20!
Jag provkläcker för att se hur befruktningen är. Jag har fått några förfrågningar ang ägg och det skulle inte kännas bra att sälja avelsägg åså blir det ingenting :-(
Så nu håller jag tummarna för att det ska ploppa ut ett gäng dunbollar om 20 dagar.
Jag har fiskat lite efter köpare till dessa pycklingar för jag kan inte behålla dem själv...får se hur det går.
Ha nu en fin dag!
Kram Ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar