torsdag 23 januari 2014

Mitt silversvarta gäng...

Nu är provkläcket snart en vecka och då ska jag lysa äggen tänkte jag. Jättespännande!!!
Men jag vill presentera mina hönor så här kommer först mitt silversvartrandade gäng
Jag har två tuppar; Harald & Holger. Båda två har vackra ränder och bra huvud med kam och slör. Fina gula ben har de oxå men något låga i stjärten. Det som slår undan fötterna på Harald är att han har lite gul nyans vid vingroten. Det är la ingen större fara men jag vill ha rent silver så tyvärr får han inte vara med snygghönorna.
Holger däremot har inga gula nyanser alls utan strålar vackert vit i sin fjäderdräkt. Han är så trevlig oxå så han får bli mitt nya avelsmaterial.
Jag har fyra silvriga hönor oxå. De är riktigt fina i sina ränder och särskilt på rumpan, ingen peppar alls! Riktigt kul att fått en sådan bra start. Hoppas att kombinationen mellan tupp och hönor ska funka fint nu...
Ha en fantastisk kväll!
Kram Ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar