torsdag 20 september 2012

Fyndade ett hönshus...

Ibland har man tur!
RIKTIGT bra med tur!
Då jag till våren vill dela mina dv.wyandotte efter färg, för att avla färgrent, behöver jag ett litet hönshus till. Tänkte först bygga ett litet av pallkragar men insåg att tiden inte räcker till. Jag både jobbar, läser på högskolan & ska ta BE- körkort samt ta hand om min familj & alla djur...nä tiden finns inte helt enkelt.

Jag gav mig ut på webben för skoj skull & hittade en Blocket annons om en lekstuga till salu, lite renoveringsobjekt men ändå. 1500 skulle den kosta & den fanns i Skara.

Jag hörde av mig & om jag hämtade den fort så fick jag den för 500.
Jag åkte direkt!

Tyvärr hade säljaren kört sönder undersidan då han flyttade runt stugan så jag får byta alla reglar på undersidan samt lite annat småplock.

Kul ska det bli iaf. I januari måste den vara färdig så jag kan dela på hönorna.

Kram Ida


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar