måndag 10 september 2012

Rekommenderar...

Köpte en typ av vattenhållare till hönsen för länge sedan men inte använt den, men nu så...

Köpte den på Granngården & det är en enkel anordning som man helt enkelt fäster en PET-flaska i så har hönsen vatten.

Har använt en vanlig vattenbehållare men kycklingarna bara bajsar i den & fyller den med strö så nu tänkte jag att tiden var inne för att pröva.

Sagt & gjort, jag fäste upp den. Det var en enkel anordning & kycklingarna fann den med en gång trots att den sitter lite högre upp.

Så nu behöver jag inte tömma den på spån & skit iaf.

Kuckelikluck på dig!
Ida


4 kommentarer:

  1. Ska bli spännande att se de små turkosa äggen sen.
    Roligt det verkar att ha hönor.
    Kramen Ulla

    SvaraRadera
  2. Halloj, känner att det blir lite för mycket med pysseldag i Habo . Måste ha fullt focus på alla försäljningar framöver. Det rullar på. Opererar ärret en sista gång nu i veckan så jag vet att det blir två veckors pina innan det läker. Ha det så gott// vi ses// kram Ulla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det förstår jag, du får säga till om jag ska införskaffa något till dig ;-)
      Kram

      Radera
  3. Hej hej !
    Vattenbehållaren och Petflaskan var ju en suverän idé....men-säljs den fortfarande..? Jag är himla intresserad av en..så jag undrar om du vet om den säljs än..?
    Annars har du en himla läcker och intressant hönssida!:-) Våra Kochinkycklingar är 5v och hönshuset håller vi på ffa och bygger på..full fart innan snön kommer;-)
    Maila mig om Petvattenflaskahållaren är du snäll..
    minnas@mail.com

    MVH
    Minna

    SvaraRadera