lördag 26 oktober 2013

Dvärg wyandotter- det vackraste som finns!

Tänk, att sedan den dagen 2010 då jag köpte boken HÖNS! har jag fortfarande inte hittat en vackrare hönsras än dvärg wyandotter. De kommer ju i 29 godkända färger så det är bara att välja och vraka.
Jag har fastnat för de randade djuren. De är så vackra.

Det är en ständig jakt på den perfekta fjädern. Dessa fjädrar, + några till, ryckte min 2:a tupp Hasse av från den ena unghönan. Grrr, blev så ilsk på han.
Men jag fick en chans att kolla hur vackra fjädrarna faktiskt är.
Dessa är nästan helt perfekta! 
Inne i höshuset sitter numera 10 hönor men de andra envisas med att sitta i taket på hönsgården. Hoppas att de snart ska komma på andra tankar annars får jag väl börja kånka in dem varje kväll.

Harald vägrar att sitta inne i huset. Han burrar upp sig tillsammans med några av de andra på takstolen i gården och trotsar regn, kyla och rusk. Det har ju faktiskt redan varit -6 grader ett par morgonar. Jaja, han kommer väl snart på bättre tankar ;-)
 
Kram å hej på dig!
//Ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar