onsdag 23 oktober 2013

Nya hönshuset tar form...

Förra hösten köpte jag en lekstuga i Skövde.
Det var tänkt att jag skulle renoverat den redan då men det blev lite mycket med jobb, högskolestudier, körkortstagande, barnkör... å ja just det; familjen har jag ju med ;-)
 
 Men så denna sommar kände jag att om jag ska ha så många färger på mina dvärg wyandotter så måste jag ha fler delningsmöjligheter. Sagt å gjort, vi tog tag i det. Som tur är har jag en händig karl som med lätthet klurar ut vad som ska göras för den något mer handfallna hustrun...
Han lyfte helt enkelt lekstugan och vinschade ber den på sida så att vi kunde byta reglarna under golvet. De var totalförstörda efter att föra ägaren helt enkelt hade dragit stugan över en åker för att få ner den på ladugårdsplanen. 
 
 Väl i liggande läge hjälpte mannen mig att byta reglarna och vända tillbaka stugan på rätt köl igen. Vi passade på att riva oss de nedersta panelbrädorna för de var så murkna så de ska bytas.
DEt visade sig att den inte heller var isolerad som förre ägaren sa så jag fick börja planera för en något större renovering än jag hade tänkt mig från början... 
Fortsättning följer...
Kramen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar