onsdag 23 oktober 2013

Nu är det höst!

Wow, hösten anföll från ingenstans kändes det som.
Vips så var det blöt och ruggigt och blåsten tränger rakt in i alla vrår.
Det märkliga är att hönsen bryr sig föga.
De sprätter runt i regnet, krafsar och har sig sen går de in och värmer sig och vips är de ute igen och fortsätter. Märkliga djur!
Mina 19 veckors har utvecklats riktigt bra. Här sträcker de ju på sig men den första, guldsvarta, är riktigt bra i sina fjädrar och hållningen är fin. Hon fick tidigt namnet Vispen då hennes stjärt liksom vred sig motsols. Det har tack och lov växt bort...
Mina tuppar artar sig bra.
Harald den silversvart randade tuppen är herre på täppan men han gör det bra och är inte elak mot varken de andra tupparna eller hönorna.
Harry, den guldsvart randade, är riktigt snygg! Honom tror jag absolut på, och han i kombo med Vispen kommer att bli toppenbra- hoppas jag i alla fall... 
 
Har några guldblå randade hönor också som artar sig bra. tyvärr har den ena hönans kam börjat förändras till det sämre men jag hoppas att det inte blir alvarligt.  
 Så just nu är de 15 st och trängs. Har precis sålt av fyra hönor som inte håll måttet men de kommer att bli så vackra ägghönor där de bor nu.
 
Kram banan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar