fredag 25 oktober 2013

Hönshuset del 3

Ja, då var dottern och jag å handlade på byggfirman.
Kom hem med många saker som kunde behövas vid en renovering.
JAg valde att köra på OSB-skivor. Visst, de är kanske inte vackra men med lite färg fyller de sin funktion. JAg snickrade ihop en egen liten farstutrappa- blev helt ok. 
Så nu har jag lärt mig att köra med kap & girsågen helt själv! 
Hönorna har varit delaktiga i hela processen...
hade nog inte kunnat få bort dem om jag så hade bett dem vänligt... 

Mannen hjälpte mig att kapa OSB-skivorna och att få dem på plats inne i huset. Lite trixigt men som mannen säger: "Bra karl reder sig själv!"
 
Sedan skruvade jag allt och satte på latexfog i alla skarvar.
Här ska inga löss och kvalster få bygga bo minsann!
Tjing, tjong!
Kram
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar