lördag 1 februari 2014

Harald & Hariette har flyttat...

Ja, då fick det bli så.
Harald har nu vuxit till sig och blivit en stilig herre. Han tar väl hand om sina fruar och han håller Holger i schack.
Tyvärr håller han inte måttet. Han har utvecklat en gnutta gult i fjäderdräkten och det är svårt att avla bort.
Det var min vän Mimmi Erixon som fick mig att inse och fatta beslutet.
Men jag vill inte slakta honom så jag chansade och lade ut en annons där även hönan Hariette ingick i priset. Hariette är en tjusig pingla men var den som höll måttet sämst av mina silversvarta hönor.

Så var det då en trevlig herre som hörde av sig och idag var hanboch hämtade dem. Han verkade nöjd så det känns roligt. Så nu är de Hillerstorpsbor mina fina.

Holger blåste direkt upp sig och oj vad han dansar för de damer som är kvar. Nu hoppas jag att han sköter sitt jobb så jag kan plocka fram flera kycklingar efter dem.

Kramiz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar