söndag 2 februari 2014

Ruvhönan Prillan...

"Här kommer lilla Prillan håhåjaja..."
Nu har Prillan legat i sitt rede & tryckt i över en vecka. De första dagarna hivade jag ut henne men upptäckte att de andra inte var speciellt snälla mot henne så då lät jag henne vara i redet.

Jag får lyfta henne utan bekymmer & ta ev ägg som legat under. Inget pickande bara lite knorr.
Men så lät jag henne ligga på ett redesägg och det puttade hon snabbt tillrätta och burrade ner sig över.

Så idag lös jag äggen i kläckaren och kunde konstatera 19 liv av 20 så då bar jag ut 3 ägg till Prillan och skoja hon blev glad. Hon petade snabbt in äggen och blåste upp sig lite extra.

Äggen är 21 dagar på lördag och ligger hon nu stadigt på dessa tre ska hon få ett stort gäng till av de som är i kläckaren, en höna är ju alltid bättre än ett värmetak ;-)

Så nu håller jag tummarna!
//kram Ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar