söndag 9 februari 2014

So far, so good...

Å mitt lilla projekt med höna/äggkläckaren funkar kanon...so far iaf.
Igår patrullerade jag hönshuset med någon timmes mellanrum, tur Prillan har tålamod med mig. Jag lyfter å kollar å hon knorrar lite men accepterar det.

Vid ett tillfälle hade en nykläckt hamnat utanför och var nästan död men jag lade in den mitt under hönan och vid nästa check hade den återhämtat sig.
Så igår då jag kollade sista gången var det tre kycklingar framme.

Nä, jag sov inget vidare i natt. Var orolig att fler kycklingar skulle hamna utanför hönan och stryka med. Så tidigt som attan med pannlampa på så stövlade jag ut för att se till lilla madam. Jag hade två ägg kvar i kläckaren och det pep i dem idag så jag tog med dem ut på samma gång.

Folk, 19 ägg!!!

Väl ute i hönshuset så låg Prillan där, stadig som en klippa och då jag lyfte på henne så kunde jag räkna till 11 kycklingar & flera på väg ut. Duktiga lilla Prillan!!!

Känns skönt att hon adopterade dem rakt av. Hoppas bara att hon inte får en "förlossningspsykos" & pickar ihjäl dem...

So far, so Good...

Kram Ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar