fredag 28 februari 2014

Hasse har flyttat...

Idag fick Hasse, min guldsvartrandade reservtupp, flytta hemifrån. Men inte själv inte, han fick med sig två trevliga damer oxå. Big Mama & Snyggan höll inte riktigt mina avelsmått så de fick följa med honom.
En kompis make hade en arbetskamrat som skulle sluta och kompisarna ville ge honom något speciellt. Så kompisarna köpte dessa höns av mig och nu bor de hos en ny, nöjd hönsägare.

Så nu har jag bara två guldsvarta kvar, Vispen och Prillan med kycklingarna. Prillan kommer jag inte att använda mer i aveln heller så nu ligger mitt hopp hos Vispen som är en kalaspingla. Så jag kommer inte sälja så mycket mer ägg från denna grupp i år utan satsa på att bygga upp min egna grupp igen.

Jag önskar den ny hönsägaren allt gött å lycka till med Hasse å damerna ;-)
//kram Ida

1 kommentar:

  1. Hasse, big-mama och snyggande mår bra. De har sedan i fredags hunnit värpa fyra fina ägg. Hönshus byggnation pågår för fullt och blir mer klart framåt nästa helg.

    SvaraRadera